Stichting-Impulse

Ruiters

Stichting Impuls stelt zich tot doel om zoveel mogelijk mensen met een beperking de mogelijkheid te bieden op een verantwoorde manier paard te rijden. De beperking kan van lichamelijke, cognitieve, geestelijke, visuele, auditieve of meervoudige aard zijn. Hier vallen autisme en AD(H)D ook onder. De ruiters kunnen, door hun beperking, niet aan reguliere paardrijlessen deelnemen.

De stichting geeft aan mensen met een beperking paardrijles op recreatieve basis. Voor ruiters die door hun beperking geen meerwaarde ervaren bij “leren paardrijden”, heeft de les een sensopatisch karakter (zintuiglijke beleving). De stichting biedt voorlopig niet-therapeutische activiteiten aan, maar sluit niet uit dat ze wel een therapeutisch effect kunnen hebben.

De stichting is niet aansprakelijk voor eventuele neveneffecten of complicaties en raadt dan ook aan om vooraf advies bij een behandelend arts/therapeut in te winnen.

Het lesgeld bedraagt €125,- per kwartaal op basis van 40 lessen per jaar. De lessen duren 30 minuten en worden gegeven op maandag- en woensdagavond tussen 18.45u en 20.45u.

Voor vragen en het aanmelden van een nieuwe ruiter kunt u gebruik maken van het contactformulier.